איך ליהנות (יותר) מהעבודה?

מקובל לחשוב שכל עסק (ואיש או אנשים שעומדים מאחוריו) מטרתו להשיג רווח שמגיע מהלקוחות.

אבל זה ממש לא מדוייק – מטרת עסקים רבים – להגיע לרווחים בדרך נעימה ומספקת! פריבילגיה לבחור לקוחות – זו אחת הסיבות להקים ולנהל עסק עצמאי, הרי לא כל לקוח יכול לספק את החוויה החיובית והמספקת.

הלקוחות האידיאליים  – שהעבודה מולם מביאה סיפוק – מי הם, מה הם, איפה נמצאים ואיך מגיעים אלינו?
הלקוחות ה… הכי לא אידיאליים – שהעבודה מולם מביאה תסכול – מי הם, מה הם, איפה נמצאים ואיך מגיעים אלינו?
angel

לכל בעלי עסקים אני מציעה לעשות בדיקה מאוד פשוטה:

1 – תחשבו על 3 לקוחות הכי טובים שהיו לכם – מה המכנה המשותף שלהם?

לפני הכל תראו את הדברים הבולטים ביותר – מין, גיל, מצב סוציו-אקונומי, תחום העיסוק, אח"כ תגיעו למאפיינים פחות בולטים – הובי, צורת דיבור, מראה חיצוני, שפת הגוף, אולי מזל; אחרי זה יהיו כל מיני דברים קטנים ואולי פחות הגיוניים – פשוט חפשו מה משותף, כל מיני דברים משותפים.

וכמובן, בדקו לצורך מה והכי חשוב – איך הגיעו אלינו, איך הרגשנו בתחילת הקשר העסקי ואיזה סגנון התנהלות היה להם מולכם (היו חיוביים או חשדניים, הדברים זרמו או שלא, הרגשתם כבוד או זלזול – הכל, הכל רלוונטי!)

תגלו עולמות חדשים, כדאי להתכונן להפתעות!

נתחו היטב את התוצאות – ייתכן שהלקוחות המועדפים עליכם מגיעים מערוץ שיווקי שהשקעתם בו פחות, ועכשיו תדעו לשים שם יותר משאבים.

2 – תחשבו על 3 לקוחות הכי גרועים שהיו לכם – מה המכנה המשותף שלהם?

ושוב – מגיל, מין, תחום העיסוק – ועד הדברים הקטנים שעולים לכם בהקשר הזה – גם העובדות וגם התחושות הסובייקטיביות שליוו אתכם.

נתחו היטב את התוצאות!
גם פה תגלו דברים מדהימים, שיעזרו לכם בעתיד להתנהל נבון יותר ולהיות יעילים יותר!

מאחלת לכם רק לקוחות אידיאליים!!!

 

עינת ויזמן >>> www.giraffic.co.il

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s