(כן) להגיד "לא" ללוגו

לפעמים פונים (או מופנים) אלי בעלי עסקים שמכל הסביבה שלהם קיבלו מסר מאוד חד-משמעי ש"צריך לוגו". אז זהו, לא כל אחד צריך, ממש לא!

נכון ש"לפי הספר" כל עסק אמור לבדל את עצמו ולשדר אל העולם ואל הלקוחות העתידיים את המסר העיקרי + ערכים, אבל שוב – לא כולם ולא בכל שלב.

למשל, עצמאי טרי שרק מתחיל להכיר את השוק ואת הסביבה העסקית, בוחן את הנישה, מחפש את הדרך המועדפת, ובעיקר לומד על עצמו – לגמרי לא בשל ללוגו וגם לא זקוק לו. קודם כל כי להרבה מאוד עסקים קטנים שנמצאים בתחילת דרכם חסרים פרמטרים רבים כדי להתאים שם. ובלי שם לא ניתן לבנות לוגו. לשלב הראשוני הזה של למידה וגישוש מספיק כרטיס ביקור, גלויה או פלייר במידת הצורך (שכדאי להדפיס אותו בכמות קטנה), כי הדברים עוד עומדים להשתנות. וכשהדרך תהיה ברורה יותר, וסל המוצרים/שרותים יעברו מבחן הזמן, קהל יעד יוגדר בצורה מדוייקת – אז אפשר וכדאי לעשות לוגו וכל המיתוג.

לפעמים גם גם במקרה של עסק של איש אחד שרוצה לשדר ללקוחות שהוא יותר ביתי ואישי ופחות עסקי ומסחרי – גם במקרה הזה עדיף כרטיס ביקור/גלויה/פלייר ללא כל לוגו.

לוגו אמור לשרת הכי טוב את בעלי עסקים שיודעים על עצמם ועל העסק שלהם דבר או שניים, שהחליטו מה הם כן ומה הם לא, עם מטרות ברורות, אופי מוגדר ודרך שברורה.

עינת ויזמן >>> www.giraffic.co.il

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s