כשאנחנו בהתלבטות, מציעים לנו להטיל מטבע – לא בשביל לסמוך על המזל, אלא כדי לגלות מה מסתתר בלב – ברגע שהמטבע באוויר, נדע מה הלב מעדיף שיקרה.
רוב בעלי עסקים – לפחות בלב – יודעים את האמת לגבי החומרים השיווקיים שלהם – אטרקטיביות של המראה, מידת הדיוק של הטקסט, הרושם הכללי ורמת האפקטיביות, יודעים גם פחות או יותר עד כמה החומרים האלה יכולים להעביר את האיכויות של המוצרים או השירותים שלהם, עד כמה הם עדכניים ונכונים להם.
קורה לא מעט שלצד ההרגשה ש"זה לא זה" יש את ה"נו… זה בסדר" שעוזר להתעלם מתחושת האי-נוחות קלה ולהמשיך הלאה מבלי לשנות דבר.
עד ש… כן, עד שמגיע הלקוח ההוא, הגדול, הנחשב, הנחשק, שתמיד הייה נחמד לפנטז על היום שהוא יגיע. והינה הוא הגיע ומתעניין ומבקש "לשלוח חומר". ו… צריך לשלוח חומר.
דמיינו את עצמכם בסיטואציה הזו, ברגע האמת ותדעו מייד מה אתם באמת מרגישים לגבי אמצעי שיווק שלכם. מרגישים שהם מייצגים נאמנה את העסק ואפשר לשלוח אותם בלב שקט לכבוש את הלקוח הגדול? מעולה!
משהו בפנים מתכווץ באי-נוחות? גם מעולה – מה שלא נוח לשלוח ללקוח הגדול, לא ראוי להציג אתכם. גם מול הלקוחות הקטנים.
הרבה בעלי עסקים פונים אלי בדיוק בנקודה הזאת, עם ה"הפעם נעשה את זה כמו שצריך – הכי מדוייק וקולע" מצד אחד וה"מהר, שנספיק! דחוף לאתמול" מהצד השני. רוב הסיכויים שנצליח להשיג רק אחת מהמשאלות, כשהיא מלווה בתחושה של פספוס. וגם אם הלקוח הגדול ימתין בסבלנות ולא יפנה למישהו אחר, האם בסופו של דבר החומר שישלח אליו יהיה מספיק חזק (בשל) וטוב כדי לעשות את העבודה?
כשעדיין לא פיתחו לנו מכונת זמן נגישה כדי לחזור אל תוך ה"אתמול" ולבחון, לתמצת ולהגדיר בצורה צלולה את היתרונות/תועלות/ייחודיות של העסק, ועוד תרגם את כל אלה למסר אחד אפקטיבי, שמאחד את המראה הנכון עם הטקסט הנכון – שווה להתכונן לבואו של הלקוח הגדול כבר היום.
עינת ויזמן >>> www.giraffic.co.il
אחחח.. כמה חוכמה!!
מה מרגיש הבפנים שלנו. מדוייק? כיווץ של :לא בדיוק..?
פוסט נפלא!
תודה.