סוג ג.

מיתוג מורכב מרבדים רבים – מהמאפיינים החיצוניים, מדרכי תקשורת עם הסביבה, משלל פעילויות, מדימויים וערכים שמחוברים אליו וכמובן מההחלטות לגבי אופן ההתפתחות.

אחת ההחלטות הגרועות ביותר (בעיני, כן?) מבחינה מיתוגית הייתה החלטה של המותג האנושי אלון ג. לפרסם… מוצר כלשהו. כמו כל מותג, המותג הזה נתפס בעיני כמבוסס על שורה של ערכים, ואחד הבולטים ביניהם במקרה הזה – אמינות, שמקנה תחושת הבטחון – "הינה אחד שאפשר לסמוך עליו". ערך נוסף – "חסכון מעל נוחות".

כמה שקשה לבנות את הדימוי הזה (ומאמינה שהושקעו פה משאבים רבים) ככה קל להרוס! – בחירה אחת מאוד לא נבונה ואין אמינות, אין תשתית למותג > בעצם אין מותג.
זה כמו שחברה שחרטה על דגלה דאגה לסביבה תתחיל פתאום לשווק מוצר מזהם או פוגע בבע"ח, זה כמו שמלון יוקרתי יתפתה להשכיר חדרים לשעה…

מותג לעולם קשור לסל מוצריו, להתנהלות שלו ולמידת הנאמנות לערכים שהכריז עליהם

 ברגע שראיתי את הקאוצ'ר של המדינה מנסה למכור (לדחוף?) לנו משהו שממש לא נחוץ, ראיתי מולי מותג אחר לגמרי – ג., והדמיון הזה הייה קטלני ביותר. אגב, את המותג ג. יפית זה דווקא חיזק (:

לא התאפקתי – (הייתי חייבת) – שילבתי את גרסת האם והאב-טיפוס בתמונה אחת, ובמקריות בלתי רגילה על האריזה כתוב me

gimel copy

שמרו על המותג שלכם נקי, חיובי ועקבי. שקלו היטב כל פעולה חדשה – אם היא תועיל לדימוי המותג או ש… שלא נדע!

נ-קו-דה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה Uncategorized, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

8 תגובות על סוג ג.

  1. ריקה הגיב:

    אלופה! כל מילה בסלע. את יודעת בדיוק איך ליצור מותגים מצליחים

  2. מאיה הגיב:

    את כל כך צודקת! מיתוג העסק דומה לתעודת יושר שלך כאדם. אין ספק שהבחירות העסקיות צריכות להתקבל מתוך מחשבה על הדרך ולהיצמד לערכים שהעסק מיצג.
    כתבת נפלא ומעורר מחשבה!

  3. girafficblog הגיב:

    מאיה, איזו ראיה נכונה! אני אוהבת גם את בחירת המילים החדות, זה ממש תעודת יושר!-ולא משנה אם מדובר בחברה גדולה או עסק קטנטן

  4. אליאור עין-הגפן הגיב:

    עינת, כמה נכון!
    מיתוג, זה כמו סוג של מנהיגות (כן, של העסק שלך..!).
    מצפים ממך לנאמנות להצהרותיך, ובמילים אחרות, שלא יהיה פער בין ההצהרות להתנהלות בשטח..

    • girafficblog הגיב:

      אליאור, מנהיגות – זו המילה! אגב, כל המנהיגים הם סוג של מותג אישי.
      ומי שרוצה להנהיג את הצרכן, צריך להיות מספיק חכם כדי שלא נזהה בו עוד איש מכירות

  5. שגית הגיב:

    כשראיתי את הפרסומת של אלון גל זה בדיוק מה שחשבתי! – קילקל לעצמו בעבור חופן דולרים.
    איזה יופי של תובנות הבאת כאן.

  6. girafficblog הגיב:

    אליאור, אני שמחה שאת באותה הדעה!

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s