מיתוג מורכב מרבדים רבים – מהמאפיינים החיצוניים, מדרכי תקשורת עם הסביבה, משלל פעילויות, מדימויים וערכים שמחוברים אליו וכמובן מההחלטות לגבי אופן ההתפתחות.
אחת ההחלטות הגרועות ביותר (בעיני, כן?) מבחינה מיתוגית הייתה החלטה של המותג האנושי אלון ג. לפרסם… מוצר כלשהו. כמו כל מותג, המותג הזה נתפס בעיני כמבוסס על שורה של ערכים, ואחד הבולטים ביניהם במקרה הזה – אמינות, שמקנה תחושת הבטחון – "הינה אחד שאפשר לסמוך עליו". ערך נוסף – "חסכון מעל נוחות".
כמה שקשה לבנות את הדימוי הזה (ומאמינה שהושקעו פה משאבים רבים) ככה קל להרוס! – בחירה אחת מאוד לא נבונה ואין אמינות, אין תשתית למותג > בעצם אין מותג.
זה כמו שחברה שחרטה על דגלה דאגה לסביבה תתחיל פתאום לשווק מוצר מזהם או פוגע בבע"ח, זה כמו שמלון יוקרתי יתפתה להשכיר חדרים לשעה…
מותג לעולם קשור לסל מוצריו, להתנהלות שלו ולמידת הנאמנות לערכים שהכריז עליהם
ברגע שראיתי את הקאוצ'ר של המדינה מנסה למכור (לדחוף?) לנו משהו שממש לא נחוץ, ראיתי מולי מותג אחר לגמרי – ג., והדמיון הזה הייה קטלני ביותר. אגב, את המותג ג. יפית זה דווקא חיזק (:
לא התאפקתי – (הייתי חייבת) – שילבתי את גרסת האם והאב-טיפוס בתמונה אחת, ובמקריות בלתי רגילה על האריזה כתוב me
שמרו על המותג שלכם נקי, חיובי ועקבי. שקלו היטב כל פעולה חדשה – אם היא תועיל לדימוי המותג או ש… שלא נדע!
נ-קו-דה.
אלופה! כל מילה בסלע. את יודעת בדיוק איך ליצור מותגים מצליחים
תודה, ריקה! העיקר שהמותגים לא יהרסו את עצמם בטעות (:
את כל כך צודקת! מיתוג העסק דומה לתעודת יושר שלך כאדם. אין ספק שהבחירות העסקיות צריכות להתקבל מתוך מחשבה על הדרך ולהיצמד לערכים שהעסק מיצג.
כתבת נפלא ומעורר מחשבה!
מאיה, איזו ראיה נכונה! אני אוהבת גם את בחירת המילים החדות, זה ממש תעודת יושר!-ולא משנה אם מדובר בחברה גדולה או עסק קטנטן
עינת, כמה נכון!
מיתוג, זה כמו סוג של מנהיגות (כן, של העסק שלך..!).
מצפים ממך לנאמנות להצהרותיך, ובמילים אחרות, שלא יהיה פער בין ההצהרות להתנהלות בשטח..
אליאור, מנהיגות – זו המילה! אגב, כל המנהיגים הם סוג של מותג אישי.
ומי שרוצה להנהיג את הצרכן, צריך להיות מספיק חכם כדי שלא נזהה בו עוד איש מכירות
כשראיתי את הפרסומת של אלון גל זה בדיוק מה שחשבתי! – קילקל לעצמו בעבור חופן דולרים.
איזה יופי של תובנות הבאת כאן.
אליאור, אני שמחה שאת באותה הדעה!